Roditelji i odgojitelji susreću se na istim odgojnim zadacima, svatko u svojoj ulozi, te ih se shvaća kao partnere u zajedničkoj djelatnosti u kojoj su odnosi jednaki. Aktivno dijele informacije, obveze, ciljeve i odgovornosti vezane uz odgoj djeteta te imaju određena prava, ali i dužnosti. Neusklađenost odgojnih postupaka može zbunjujuće pa i obeshrabrujuće djelovati na dijete, a utjecaje na dijete moguće je uskladiti samo u obostranoj suradnji i razumijevanju roditelja i odgojitelja.
Suradnja i usklađenost odgojnih postupaka odgojitelja i roditelja djece u njihovim skupinama utječe na opću djelotvornost u odgoju, a osobito na sposobnost da potiču dječji socijalni razvoj. Važno je osigurati aktivnu suradnju roditelja i odgojitelja koja uvelike ovisi od odgojitelja i obitelji. Svi smo različiti, razmišljamo o vrijednostima i odgoju na različite načine te ne možemo očekivati da uvijek djelujemo na usklađen način. Zato je važna otvorena komunikacija, jasna očekivanja jedne i druge strane. Uvijek moramo imati na umu zajednički cilj –osigurati maksimalnu dobit za razvoj djeteta. Dobra suradnja odraslih u djetetu jača osjećaj sigurnosti, vlastite vrijednosti u novoj sredini te povećava broj njegovih korisnih reakcija i doživljaja.
Pitanja koja roditelji često sebi postavljaju su:
- • Želi li me odgojitelj zaista u skupini?
- • Što ako pogriješim?
- • Kakav/kakva moram biti?
- • Što se tamo zapravo radi?
Važno je zapitati se:
- • što kao roditeljočekujem od programa za svoje dijete
- • što želim da mi dijete nauči
- • koji mi je uspjeh djeteta važan.
Različita su očekivanja roditelja i odgojitelja i mogu prouzročiti nesporazume i praznine u komunikaciji.
Roditelji očekuju da odgajatelj:
- • prihvati njihovo dijete, bude brižan te da ga dobro poznaje
- • da ih redovno informira o napretku djeteta
- • zna slušati i uvažava njihovo mišljenje
- • ima vremena za razgovor i posvećuje im vrijeme
- • odnosi se prema roditelju s poštovanjem
Odgajatelj očekuje da roditelji:
- • budu uključeni i dijele informacije o djetetu
- • podržavaju pozitivna ponašanja djeteta –i ona naučena u vrtiću
- • usmjeravaju ometajuća ponašanja djeteta
Kontinuitet i skladnost događanja u obiteljskoj sredini i predškolskoj ustanovi vrijedan su stimulans u djetetovu razvoju i prirodnom obogaćivanju njegove osobnosti. Iz svega možemo zaključiti da usklađenost odgojnih postupaka vrtića i obitelji i kvalitetna suradnja otvaraju velike mogućnosti povoljnijeg utjecaja na dijete i njegov razvoj u cjelovitu ličnost.