Kolačići nam pomažu u pružanju boljeg korisničkog iskustva. Korištenjem naše web stranice pristajete na upotrebu kolačića.

Pretraga

Priprema djece za polazak u školu



Poštovani roditelji naših budućih školaraca,


u ovim neočekivanim okolnostima vjerojatno se pitate kako najbolje pomoći svojim malenima i pripremiti ih za polazak u školu, a mi imamo i odgovor: IGRA!


Spremnost djeteta za školu je u svojoj osnovi spoj više razvojnih obilježja djeteta: motoričkog, emocionalnog, socijalnog i kognitivnog razvoja. Drugim riječima, priprema za školu je ništa drugo no razvijanje djetetovih potencijala s obzirom na individualne potrebe i sposobnosti, u čemu nam igra, kao osnovna aktivnost predškolskog djeteta, najviše može pomoći.


Igra je način na koji dijete najbrže i najviše uči: razvija navike i vještine, otkriva svijet i stječe nove spoznaje.


Neke od osnovnih osobina koje su poželjne za polazak u školu su:

  1. 1. Samostalnost, odnosno briga o sebi 
  2. 2. Emocionalna i socijalna zrelost
    1. - Primjereno izražavanje emocija
    2. - Suradljivost i pružanje pomoći
    3. - Pridržavanje pravila
    4. - Uspješno rješavanje sukoba
  3. 3. Samopouzdanje
  4. 4. Razvijene kognitivne i motoričke vještine 


Djeca se ponose onim što su napravila i jako im je stalo do mišljenja roditelja; ponudite im materijale i uključite se u njihove aktivnosti.


1. AKTIVNOSTI I IGRE ZA POTICANJE SPOZNAJNOG RAZVOJA

  1. 1. igre „leti/pliva/hoda“
  2. 2. igre „Pogodi što“ (odabrati jedan predmet iz okoline koji dijete treba naći prema opisu, ili obratno da dijete opisuje. Za veću težinu, može se igrati na razini postavljanja pitanja)
  3. 3. igre "Od čega je što?" – npr. od čega se dobiva brašno, od čega se dobivaju hlače itd.
  4. 4. igra „Što nedostaje“ (na stol staviti 5-7 predmeta/slika/boja/brojeva, reći djetetu da se okrene i sakriti jedan predmet, pitati dijete da pogodi što nedostaje)
  5. 5. igra memory
  6. 6. igra „Pronađi razliku“ (pronaći razliku između sličnih predmeta iz okoline; „što je veće, a što manje?“ „što imaju zajedničko, po čemu se razlikuju“?)
    1. pronađi razliku 1
    2. pronađi razliku 2
  7. 7. učenje pjesmica i poslovica
  8. 8. vježbanje slijeđenje niza uputa od više koraka
  9. 9. rješavanje mozgalica i zagonetki
  10. 10. navedi sve predmete s određenim karakteristikama (sve što je od drveta, sve što je plavo, sve životinje koje imaju četiri noge, itd.)
  11. 11. razvrstavanje predmeta po kategorijama (veličina, boja, oblik, rod, hrana, odjeća, itd.)
  12. 12. analiziranje slika s godišnjim dobima – što se sve događa i kada, čime se ljudi bave u to vrijeme, kakve su boje, itd.
    1. razvrstavanje aktivnosti po godišnjim dobima
    2. aktivnosti kroz godišnja doba 1, aktivnosti kroz godišnja doba 2
  13. 13. društvene igre koje zahtijevaju pridržavanje pravila
  14. 14. pokazivanje predmeta koji se nalaze lijevo i desno
  15. 15. vježbati orijentacija u prostoru i vremenu (gore – dolje, ispred – iza, ispod - iznad, lijevo – desno, prije – poslije, jučer – danas – sutra)
  16. 16. naučiti važne brojeve telefona i nazive ulica (u kvartu)
  17. 17. naučiti osnovne informacije o sebi – adresa stanovanja, gdje rade roditelji, broj telefona od barem jednog roditelja


2. AKTIVNOSTI ZA RAZVOJ GRAFOMOTORIKE (fine motorike)

  1. 1. slaganje puzzli i lego kockica
  2. 2. nizanje perlica na špagu
  3. 3. rezanje sa škarama (izrezivanje likova iz starih časopisa ili linija nacrtanih na papiru)
  4. 4. crtanje i bojanje - drvene bojice, pastele, flomasteri, vodene boje
  5. 5. precrtavanje likova, od jednostavnih prema složenima (od ravne crte do složenih ukrasa i zavijutaka)
  6. 6. nacrtajte/isprintajte labirint ili točkice koje se spajaju u lik
    1. online labirint 1, online labirint 2
    2. labirint na papiru 1, labirint na papiru 2​
    3. spajanje točkica – lagano, spajanje točkica – srednja težina, spajanje točkica – za strpljive
  7. 7. presavijanje prema modelu i origami
    1. životinje, zečići
    2. kišobran
    3. zabilješka za stranicu
    4. torbica od papira
  8. 8. vezanje vezica na cipelama

 

3. AKTIVNOSTI I IGRE ZA RAZVOJ PREDVJEŠTINA ČITANJA I PISANJA

  1. 1. svakodnevno čitati priče i razgovarati s djetetom o njima; o likovima, osobinama, ponašanju…
  2. 2. zajedno čitati slikopriče
    1. Repa
    2. Počela je škola
    3. Djeca i snješko
    4. Zaigrana lopta
  3. 3. motivirati dijete da samostalno izmisli priču (ili je ispriča kroz igru s lutkama/figuricama), da opisuje slike ili događaje
  4. 4. analiza i sinteza slogova (npr. riječ mačka  rastaviti na slogove ma–čka i sl.) i glasova (npr. riječ miš rastaviti na m-i-š; s vremenom povećavati broj glasova)
  5. 5. prepoznaj prvo/zadnje slovo riječi; koja nam slova trebaju da napišemo tvoje ime
  6. 6. navedi sve riječi koje počinju na slovo ______; sve riječi koje završavaju na glas _______
  7. 7. igra „Kaladont“ (nastavljati niz riječi, tako da svaka nova riječ mora početi na zadnja dva slova prethodne riječi, a ne smije završiti na „ka“)
  8. 8. osvještavati dijete o naslovu, smjeru čitanja, smjeru okretanja stranice


4. AKTIVNOSTI ZA RAZVOJ PREDMATEMATIČKIH VJEŠTINA

  1. 1. vježbajte brojanje i usvajanje pojma broja na predmetima iz okoline (automobilima na parkingu, igračkama, prugama i gumbima na odjeći, itd.) – s razumijevanjem do 10, mehanički do 20
  2. 2. učite zbrajanje i oduzimanje (do 10) na konkretnim materijalima: perlicama, lego kockama, voću, slatkišima, itd.
  3. 3. Pridruživanje broja količini, npr. dvije jabuke/gumbiće/perlice/štapiće/loptice od plastelina pridružiti broju 2 i sl.
    1. Primjeri matematičkih zadataka
  4. 4. učite vagati, prepoloviti, brojiti količinu kroz aktivnosti kuhanja
  5. 5. izrezivanje geometrijskih oblika i tijela
  6. 6. uspoređivanje  predmeta veliki-mali, veći-manji, dulji-kraći, deblji-tanji


5. AKTIVNOSTI  ZA  TJELESNI RAZVOJ

Tjelovježba za djecu u udobnosti vlastitog doma, za one dane kada ne možete izaći u šetnju.


Želim Vam ugodno i zabavno zajedničko druženje!


Marija Jakiša, mag. psych.